تدریس خصوصی اول دبستان

تدریس خصوصی اول دبستان توسط دبیران رسمی آموزش و پرورش، با کمترین هزینه بهترین معلم خصوصی را به منزل شما میفرستیم

براي اطلاع از آپدیت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود

جستجوگر پیشرفته



تدریس خصوصی اول ابتدایی


تدریس خصوصی اول ابتدایی


http://rozup.ir/view/2903063/aval%20baner.jpg

 

 

 در عدم پاسخگویی با شماره ی زیر تماس بگیرید

 

09127637414

 

آخرین ارسال های انجمن

آموزش نشانه ج

http://rozup.ir/view/2943016/234234234234.jpg


ابتدا تصویر بزرگ کتاب را در دید دانش آموزان قرار می دهیم و از آن ها میخواهیم که با اجازه گرفتن از معلم,هرآنچه را که می بینند بیان کنند.سپس از دانش آموزان میخواهیم تا در گروه هایشان با هم مشورت کنند و هر آنچه را که قبلا بیان نکرده اند,بگویند

 

 http://rozup.ir/view/2943017/344343433443.jpg

حال معلم از دانش آموزان میخواهد تا برای تصویر,داستانی بسازند . یکی از دانش آموزان این کار را انجام میدهد.

نشانه را به بچه ها نشان می دهیم و می گوییم که شبیه کدام یک از نشانه هاست و چند شکل دارد

کارت های آموزشی:

در این مرحله معلم کارتهای آموزشی کتاب" جوجه , گنجشک , نارنج, برنج" را به دانش آموزان نشان میدهد و می پرسد که چه میبنند؟نشانه قرمز در کجا قرار دارد و چه صدایی دارد بچه ها نیز چند بار آن کلمه و صدای نشانه را تکرار میکنند.سپس یکی یکی جلو آمده و کارتها را روی تصویر بزرگ نشان می دهند

http://rozup.ir/view/2943024/23232323445.jpghttp://rozup.ir/view/2943021/6868678.jpghttp://rozup.ir/view/2943022/353453457.jpg http://rozup.ir/view/2943023/4646547678.jpg

 

در مرحله ی بعدی,دانش آموزان کارتهایی را که از قبل تهیه کرده اند( مانند جغد , برج  و )جلو آورده و نشانه های شبیه هم را به صورت ستونی می چینند.مثلا معلم کارت مادر را بالا می چسباند هر دانش آموزی که کارتی دارد که نشانه ی قرمز آن شبیه نشانه ی قرمز این واژه است آن را زیر آن می چسباند .

 

 

 

کار گروهی نشانه ج

 

برای تدریس نشانه «ج» از قبل جوجه، تاج و نوک جوجه برای همه گل هایم با مقوا

 

درست کردم، و تدریسم را ابتدا با اجرای یک نمایش آغاز کردم ابتدا همه دانش آموزان

 

نوک جوجه را به صورت خود زدند و سپس مراسم تاج گذاری پادشاه جوجه ها را برگزار

 

کردند و همه آن ها به صورت گروهی شعر «جوجه جوجه طلایی...» را خواندند.

 

وقتی نمایش تمام شد از دانش آموزانم پرسیدم: «بچه ها به نظرتون امروز میخوایم چه

 

نشانه ای رو درس بدیم؟ » که خودشان گفتند ”ج

 

سپس در فضایی شاد و مفرح تدریسم را آغاز کردم.

 

 

 

 

 

 


:: امتیاز: نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

:: بازدید : 4
:: ارسال شده در: فارسی , نحوه تدریس نشانه های فارسی اول ,

نویسنده
نویسنده : اکبری
تاریخ : [سه شنبه 21 شهريور 1396 ] [ 20:43]
تاریخ

 

تدریس خصوصی اول


http://rozup.ir/view/2938081/7677887.jpg

 

  • برقراري ارتباط دوستانه با دانش آموزان تا جايي که آنها از شرايط لذت ببرند
  • مدرسان و معلمان موسسه مدرس خوب داراي معلومات تخصصي و تسلط بر مباني تعليم و تربيت و روانشناسي می باشند.
  •  تعامل مناسب آموزشگاه با خانواده ها و نظارت بر فعاليت هاي تحصيلي دانش آموزان

 

  • فعالیت ها و اقدامات هدفمند و داراي نظم و انضباط
  • دارا بودن تيم مشاوره اي کارا و ثمر بخش
  • استفاده از روش ها و متد هاي روز دنيا براي تدريس و آموزش

مدرس خوب تلاش می‌کند با ارائه خدمات آموزشی ذیل پیشرفت تحصیلی فرزند شما را تضمین کند:

  • بررسی دقیق سوابق تدریس و مدارک دانشگاهی استاد
  • توجه به نزدیکی استاد به محل تشکیل کلاس
  • شناسایی دقیق نیاز دانش آموز و انتخاب استادی متناسب با سطح دانش آموز و درجه نیاز‌های او در جلسه مشاوره قبل از تشکیل کلاس
  • دریافت گزارش و تمرین‌های دوره‌ای بصورت جلسه به جلسه از تدریس خصوصی استاد
  • دریافت نتیجه آزمون‌ها و کوییز‌هایی که استاد در حین تدریس خصوصی از دانش آموز می‌گیرد
  • بررسی دقیق نتایج امتحانات مدرسه دانش آموز، شامل امتحانات کلاسی، میان ترم‌ها و امتحان پایانی

 

 

معلم اول جامع ترین و معتبرترین سایت تدریس خصوصی اول

 


:: امتیاز: نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

:: بازدید : 4


نویسنده
نویسنده : اکبری
تاریخ : [جمعه 17 شهريور 1396 ] [ 11:24]
تاریخ

 

   آموزش شنانه ل

 

http://rozup.ir/view/2937079/%D8%A8%D9%84%D8%A7.jpg

ابتدا تصویر بزرگ کتاب را در دید دانش آموزان قرار می دهیم و از آن ها میخواهیم که با اجازه گرفتن از معلم,هرآنچه را که می بینند بیان کنند.سپس از دانش آموزان میخواهیم تا در گروه هایشان با هم مشورت کنند و هر آنچه را که قبلا بیان نکرده اند,بگویند

 

http://rozup.ir/view/2937076/655464564546.jpg

 همچون تدریسهای قبلیتون کارت واژگان نشانه ل رو اماده کنید و میان گروه ها تقسیم کنید

از بچه ها بخوایین که با خود کاردستی یا نقاشی چیزهایی رو بیاورند که نشانه ل دارد مانند(فیل لاک پشت کلاغ لک لک بلبل پلنگ تلفن النگو لامپ گل )یا (کلم لبو لیمو شلغم پرتقال)


http://rozup.ir/view/2937071/234234.jpghttp://rozup.ir/view/2937072/24342342.jpghttp://rozup.ir/view/2937073/2324242342f.jpghttp://rozup.ir/view/2937074/32424242342.jpghttp://rozup.ir/view/2937075/423424324234.jpg 

 

 

نشانه ل رو به صورت فانتزی و در ابعاد بزرگ روی تابلو بکشین

 برای ایجاد انگیزه می توانید از راهکارهای زیر استفاده کنید
میتونید بچه ها رو ببرین حیاط مدرسه و باهم بازی فوتبال و والیبال انجام بدن
یا در حیاط مدرسه براشون مسابقه لی لی بگذارید
از والدین هماهنگ کنی که برای بچه ها شلغم یا لبو بیارن

با ورود به کلاس شاد و سرحال با بچه ها سلام کنید و شعر سلام رو براشون بگین

سلام
سلام به روی ماهتون به گرمی نگاهتون

به قلب پاک و صافتون به موهای سیاهتون

سلام سلام بچه‌ها گل‌های سرخ و زیبا
سلام سلام بچه‌ها عزیزای مثل ماه

سلام به هر ستاره به ابر پاره پاره

به دانه ای که از خاک درآمده،دوباره

سلام چه خوب و زيباست غنچه روي لبهاست

به هر كي مي رسيم ما كلام اول ماست

 خودتون دستمال کاغذی ببرین کلاس با بچه ها گل درست کنید

به بچه ها بگین یک لانه و پرنده نقاشی کنن

میتونید یه تلفن دست بگیرید و با ورود به کلاس این شعر رو بخونید
 
تلفن

بازتلفن زنگ میزنه 

توگوشم اهنگ میزنه

من گوشی روبرمیدارم

میگم الو سلام دارم

باباجونم صداش میاد

صدای خنده هاش میاد

ازپشت سیم به من می گه

بزرگ شدی حالا دیگه

صدافرین برپسرم 

برات یه هدیه می خرم

 تدریس نشانه ل

 

میتونید ل غیر اخر رو بکشین و تبدیل کنید به ساختمان پلاسکو و برای بچه ها در مورد ان توضیح دهید

می توانید داستنهای زیر رو برای بچه ها تعریف کنید
یکی بود. یکی نبود. غیر از خدای مهربون هیچ کس نبود.

بابا الفبا یه بابای پیری داشت که خوب نمی تونست راه بره. واسه همین براش عصا درست کرده بود. اما بابا بزرگ حواسش پرت می شد و عصاشو گم می کرد.
یه روز هم که بابابزرگ عصاشو گم کرده بود، بچه های بابا الفبا دنبال عصای بابا بزرگ گشتن، اما این دفعه نتونستن پیدا کنن. واسه همین نشستند و فکر کردند که چیکار کنند که بابابزرگ عصاشو گم نکنه
بچه ها می دونید حدس بزنید که چه فکری کردند؟

بله عزیزان من. 2 تا عصا برای بابا بزرگ دست کردند که اگه یکیش گم شد و یا خراب شد، بتونه از عصای اضافی استفاده بکنه. البته این تنها مزیتش نبود. روی عصا دزد گیر هم نصب کرده بودند. اگه گفتین صدای دزدگیر چطوری بود؟

بله بچه های گلم، صدای عصای بابابزرگ این بود: ل ل ل ل ل              ل ل ل ل ل ل

 

 

 


:: امتیاز: نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

:: بازدید : 7
:: ارسال شده در: فارسی , نحوه تدریس نشانه های فارسی اول ,

نویسنده
نویسنده : اکبری
تاریخ : [پنجشنبه 16 شهريور 1396 ] [ 17:58]
تاریخ

آموزش نشانه ق

http://rozup.ir/view/2935794/qqq.jpg

 

 

ابتدا تصویر بزرگ کتاب را در دید دانش آموزان قرار می دهیم و از آن ها میخواهیم که با اجازه گرفتن از معلم,هرآنچه را که می بینند بیان کنند.سپس از دانش آموزان میخواهیم تا در گروه هایشان با هم مشورت کنند و هر آنچه را که قبلا بیان نکرده اند,بگویند

 

http://rozup.ir/view/2935812/465456456.jpg.

 

حال معلم از دانش آموزان میخواهد تا برای تصویر,داستانی بسازند . یکی از دانش آموزان این کار را انجام میدهد.

 

نشانه را به بچه ها نشان می دهیم و می گوییم که شبیه کدام یک از نشانه هاست و چند شکل دارد.

 

کارت های آموزشی:

 

در این مرحله معلم کارتهای آموزشی کتاب( قاشق, بشقاب , قوری , چاقو , قندان )را به دانش آموزان نشان میدهد و می پرسد که چه میبنند؟نشانه قرمز در کجا قرار دارد و چه صدایی دارد بچه ها نیز چند بار آن کلمه و صدای نشانه را تکرار میکنند.سپس یکی یکی جلو آمده و کارتها را روی تصویر بزرگ نشان می دهند.

 

در مرحله ی بعدی,دانش آموزان کارتهایی را که از قبل تهیه کرده اند( مانند قله , برق و )جلو آورده و نشانه های شبیه هم را به صورت ستونی می چینند.مثلا معلم کارت مادر را بالا می چسباند هر دانش آموزی که کارتی دارد که نشانه ی قرمز آن شبیه نشانه ی قرمز این واژه است آن را زیر آن می چسباند.

 

آموزش نشانه ق با شعر

 ما  دو  نفر برادر         غـیر  آخـر  و  آخـر

 قد خمیده داریم         درسردونقطه داریم

 قـ غیرآخررانگاه کن     کنارقند و قندون

 ق آخرچه خسته        توی اُتاق نشسته

 

نحوه تدریس نشانه ق
 
در روز تدریس نشانه "ق" وسایل داخل آشپزخانه مثل قوری، قندان، بشقاب و قاشق را

به کلاس بردم و روی میز جلوی بچه ها قرار دادم. و سپس از آن ها خواستم نام هر

وسیله را با صدای بلند بیان کنند و خودم هر کلمه را به گونه ای که نشانه "ق" با شدت

بیشتری تلفظ شود، بیان میکردم.تا این نشانه در ذهن دانش آموزان تداعی شود

و منظور تدریسم را بیان کنم. سپس به حیاط مدرسه رفتیم و بچه ها در یک صف قرار

گرفتند تا بخش کردن را تمرین کنیم. و کلمات را همراه با بازی، و دست زدن بخش

میکردیم که این کار فوق العاده برای آن ها جذاب بود و مشارکت بیشتری در زمینه

یادگیری نشان میدادند.

در حال نمایش وسایل آشپزخانه:

  

http://rozup.ir/view/2935792/3453534345.jpghttp://rozup.ir/view/2935793/pdYeORc7A1tyW8Ss.jpeghttp://rozup.ir/view/2935795/rezasafari_93508-13651312!1.jpg

http://rozup.ir/view/2935799/4411544.jpghttp://rozup.ir/view/2935800/201511216325260a.jpg

 

 

در حال بخش کردن کلمه "قرقره"


بعد از بخش کردن به سراغ صداکشی کلمات میرویم، ابتدا کلمات را بزرگ با سنگ بر 

روی زمین دانش آموزان نوشتند سپس شروع به صداکشی کردند به این صورت که با 

گفتن هر نشانه باید بر روی آن نشانه پرش کنند.

در صداکشی ایم نکته برایم خیلی جالب بود که بچه ها با ذوق فراوان میپریدند و 

صداکشی می کردند

 

.

 

 


:: امتیاز: نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

:: بازدید : 7
:: ارسال شده در: فارسی , نحوه تدریس نشانه های فارسی اول ,

نویسنده
نویسنده : اکبری
تاریخ : [چهارشنبه 15 شهريور 1396 ] [ 14:19]
تاریخ

 آموزش نشانه ی  اِ ِ ٍـه ه

 

‫‫

http://rozup.ir/view/2934360/images.jpg

ابتدا تصویر بزرگ کتاب را در دید دانش آموزان قرار می دهیم و از آن ها میخواهیم که با اجازه گرفتن از معلم,هرآنچه را که می بینند بیان کنند.سپس از دانش آموزان میخواهیم تا در گروه هایشان با هم مشورت کنند و هر آنچه را که قبلا بیان نکرده اند,بگویند.

 http://rozup.ir/view/2934359/32234242.jpg

‫‫دانش آموزان را هدایت کنید تا دریابند که ِا در اول با در وسط و ـه ه در آخر کلمه ها با هم فرق دارند. سپس آن ها را هدایت کنید تا برای نشانه ها اسم بگذارند.

طریقه ی نوشتن این نشانه و جایگاه نقطه ها را به درستی آموزش بدهید. از شعرهای مرتبط برای جذابیت بیشتر استفاده کنید.

در جدول الفبا کارت نشانه ی اِ ـه ه را در جای خود قرار دهید.

 

http://rozup.ir/view/2934361/BH-FA0063.jpg   http://rozup.ir/view/2934362/lg_0457a_intex_57492_1.jpg

با اشاره ی دست و آهنگین آن ها را با هم ترکیب کنید و از دانش آموزان بخواهید برای هر کدام مثال بزنند.

به هر گروه چند کارت کلمه بدهید تا در گروه بخوانند و آن ها را با توجه به نشانه ی اِ ـه ه طبقه بندی کنند.

اِمام اِمروز اِنسان

دَبِستان تابِستان

نَرده ساده آزاده آماده رَزمَنده

مِداد

سه ماسه

مَدرِسه سِتاره

نِدا دانه

زِمِستان تازه سَبزه

 

آموزش نشانه اِ  ِـه ه با شعر

اِ اول    ِغیر اول     ـه آخر چسبان          ه آخرتنها

ماچهار تا اِهستیم

کنار هم نشستیم                 

به من میگن اِ اول


اِ اول است همیشه

به غیر از این نمیشه

 ِغیر اول خوب می داند

زیر شکل ها می ماند

 ـه  چسبان است در آخر

دوست است با غیر آخر

آمده است در خانه

در آخر برنامه

ه آخر دائم تنهاست

دائم با یک شکلی هاست

 

 


:: امتیاز: نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

:: بازدید : 15
:: ارسال شده در: فارسی , نحوه تدریس نشانه های فارسی اول ,

نویسنده
نویسنده : اکبری
تاریخ : [سه شنبه 14 شهريور 1396 ] [ 11:32]
تاریخ

آموزش نشانه ک

 

 

http://rozup.ir/view/2934344/66665444.jpg

ابتدا تصویر بزرگ کتاب را در دید دانش آموزان قرار می دهیم و از آن ها میخواهیم که با اجازه گرفتن از معلم,هرآنچه را که می بینند بیان کنند.سپس از دانش آموزان میخواهیم تا در گروه هایشان با هم مشورت کنند و هر آنچه را که قبلا بیان نکرده اند,بگویند

 

http://rozup.ir/view/2933120/%DA%A9%DA%A9%DA%A9%DA%A9%DA%A9.jpg

حال معلم از دانش آموزان میخواهد تا برای تصویر,داستانی بسازند . یکی از دانش آموزان این کار را انجام میدهد.

نشانه را به بچه ها نشان می دهیم و می گوییم که شبیه کدام یک از نشانه هاست و چند شکل دارد.

 

کارت های آموزشی:

http://rozup.ir/view/2934339/1232131.jpghttp://rozup.ir/view/2934346/Painting-pigeon.jpghttp://rozup.ir/view/2934345/6464546564.jpg

در این مرحله معلم کارتهای آموزشی کتاب کبک،کبوتر , اردک ، لک لک،گنجشک, کندورا به دانش آموزان نشان می دهد و می پرسد که چه می بنند؟ نشانه قرمز در کجا قرار دارد و چه صدایی دارد بچه ها نیز چند بار آن کلمه و صدای نشانه را تکرار می کنند. سپس یکی یکی جلو آمده و کارتها را روی تصویر بزرگ نشان می دهند.

در مرحله ی بعدی,دانش آموزان کارتهایی را که از قبل تهیه کرده اند( مانند کیک, قاصدک  و )جلو آورده و نشانه های شبیه هم را به صورت ستونی می چینند.مثلا معلم کارت مادر را بالا می چسباند هر دانش آموزی که کارتی دارد که نشانه ی قرمز آن شبیه نشانه ی قرمز این واژه است آن را زیر آن می چسباند.

آموزش نشانه ک با شعر :

من ک آخر هستم

همیشه آخر هستم

دوستم کـ غیر آخر

هیچ وقت نمیاد آخر

اول کمرو هستم

اول کمسو هستم

آمده ام آخر باک

نشسته ام آخر ساک


:: امتیاز: نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

:: بازدید : 6
:: ارسال شده در: فارسی , نحوه تدریس نشانه های فارسی اول ,

نویسنده
نویسنده : اکبری
تاریخ : [سه شنبه 14 شهريور 1396 ] [ 10:37]
تاریخ

 

آموزش نشانه ش

 

http://rozup.ir/view/2927060/111111121212.jpg

ابتدا تصویر بزرگ کتاب را در دید دانش آموزان قرار می دهیم و از آن ها میخواهیم که با اجازه گرفتن از معلم,هرآنچه را که می بینند بیان کنند.سپس از دانش آموزان میخواهیم تا در گروه هایشان با هم مشورت کنند و هر آنچه را که قبلا بیان نکرده اند,بگویند

 http://rozup.ir/view/2927057/456464564.jpg

حال معلم از دانش آموزان میخواهد تا برای تصویر,داستانی بسازند . یکی از دانش آموزان این کار را انجام میدهد.

نشانه را به بچه ها نشان می دهیم و می گوییم که شبیه کدام یک از نشانه هاست و چند شکل دارد.

کارت های آموزشی :

در این مرحله معلم کارتهای آموزشی کتاب( چشم , گوش, انگشت )را به دانش آموزان نشان میدهد و می پرسد که چه میبنند؟نشانه قرمز در کجا قرار دارد و چه صدایی دارد بچه ها نیز چند بار آن کلمه و صدای نشانه را تکرار میکنند.سپس یکی یکی جلو آمده و کارتها را روی تصویر بزرگ نشان می دهند.

در مرحله ی بعدی,دانش آموزان کارتهایی را که از قبل تهیه کرده اند( مانند شیر , هشت  و )جلو آورده و نشانه های شبیه هم را به صورت ستونی می چینند.مثلا معلم کارت مادر را بالا می چسباند هر دانش آموزی که کارتی دارد که نشانه ی قرمز آن شبیه نشانه ی قرمز این واژه است آن را زیر آن می چسباند.

 

http://rozup.ir/view/2927059/2332323232.jpg


http://rozup.ir/view/2927055/3333.jpg


http://rozup.ir/view/2927065/444444444444444444.jpg


http://rozup.ir/view/2927063/5555555555555555.jpg


http://rozup.ir/view/2927061/666666666666565.jpg


http://rozup.ir/view/2927064/77777777777777565.jpg


http://rozup.ir/view/2927066/888888888888888666.jpg


http://rozup.ir/view/2927058/999999999.jpg



:: امتیاز: نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

:: بازدید : 10
:: ارسال شده در: فارسی , نحوه تدریس نشانه های فارسی اول ,

نویسنده
نویسنده : اکبری
تاریخ : [پنجشنبه 09 شهريور 1396 ] [ 11:15]
تاریخ

آموزش نشانه ایـ یـ ای ی

 

http://rozup.ir/view/2921207/23423424.jpg

 

http://rozup.ir/view/2921206/34343.jpg

فلش کارت های درس را بین گروه ها پخش کنید و از دانش آموزان بخواهید با توجه به تصویر کلمات را بخوانند ، با آن کلمه جمله بسازند و به صدا و جای نشانه ی قرمز توجه کنند.

دانش آموزان را هدایت کنید تا دریابند که ایـ در اول با یـ در وسط و ی در آخر کلمه ها با هم فرقدارند. سپس آن ها را هدایت کنید تا برای نشانه ها اسم بگذارند.

طریقه ی نوشتن این نشانه و جایگاه نقطه ها را به درستی آموزش بدهید. از شعرهای مرتبط برای جذابیت بیشتر استفاده کنید.

برای ای مستقل (تنها) می توانید بیان کنید که در این خانواده نشانه ی ای مستقل (تنها) به دلیل شغلشکه شعبده بازی هست مجبوره به شهرهای دور مسافرت کنه به همین خاطر از خانواده اش جدا شدهتنهاست و مستقل زندگی می کنه. فقط زمانی ظاهر میشه که صدای رمزش رو بشنوه. صدای رمزشچیه؟ (صدای ـه ه).

صامت های خوانده شده را در جای مناسب بنویسید.

با اشاره ی دست و آهنگین آن ها را با هم ترکیب کنید و از دانش آموزان بخواهید برای هر کدام مثالﺑﺰﻧﻨﺪ.

ﺑﻪ ﻫﺮ ﮔﺮوه ﯾﮏ ﮐﺎرت ﮐﻠﻤﻪ ﺑﺪﻫﯿﺪ ﺗﺎ در ﮔﺮوه ﺑﺨﻮاﻧﻨﺪ و آن را روی ﭘﺮﭼﻢ ﺧﻮد ﺑﻨﻮﯾﺴﻨﺪ.

اﯾﺴﺖ اﯾﺴﺘﺎد اﯾﺮان اﯾﻤﺎن

ﺑﯿﺪار ﺑﯿﺮون ﺑﯿﻤﺎر ﺑﯿﺪار ﺑﯿﻨﺎ آﺑﯽ

دﯾﺪ دﯾﺮ

اَﻣﯿﻦ اَﻣﯿﺮ

ﺳﯿﺐ ﺳﯿﺮ ﺑﻮﺳﯿﺪ

ﺗﯿﻢ

ﺗﯿﺮ

ﺑﺎرﯾﺪ اَﺑﺮی ﺳﺎری روﺳری

ﻧﯿﺴﺖ ﺳﯿﻨﯽ اﯾﺮاﻧﯽ

 

 طرح درس نشانه ایـ یـ ای ی 

 

 

 

 


:: امتیاز: نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

:: بازدید : 15
:: ارسال شده در: فارسی , نحوه تدریس نشانه های فارسی اول ,

نویسنده
نویسنده : اکبری
تاریخ : [یکشنبه 05 شهريور 1396 ] [ 13:39]
تاریخ

آموزش نشانه ن


http://rozup.ir/view/2916770/456464.jpg

ابتدا تصویر بزرگ کتاب را در دید دانش آموزان قرار می دهیم و از آن ها میخواهیم که با اجازه گرفتن از معلم,هرآنچه را که می بینند بیان کنند.سپس از دانش آموزان میخواهیم تا در گروه هایشان با هم مشورت کنند و هر آنچه را که قبلا بیان نکرده اند,بگویند.

 

حال معلم از دانش آموزان میخواهد تا برای تصویر,داستانی بسازند . یکی از دانش آموزان این کار را انجام میدهد.

کارت های آموزشی :

 

در این مرحله معلم کارتهای آموزشی کتاب( نانوا , نان , باران )را به دانش آموزان نشان میدهد و می پرسد که چه میبنند؟نشانه قرمز در کجا قرار دارد و چه صدایی دارد بچه ها نیز چند بار آن کلمه و صدای نشانه را تکرار میکنند.سپس یکی یکی جلو آمده و کارتها را روی تصویر بزرگ نشان می دهند.

 

http://rozup.ir/view/2916769/342323.jpg

 

در مرحله ی بعدی,دانش آموزان کارتهایی را که از قبل تهیه کرده اند( مانند امین , شن  و )جلو آورده و نشانه های شبیه هم را به صورت ستونی می چینند.مثلا معلم کارت مادر را بالا می چسباند هر دانش آموزی که کارتی دارد که نشانه ی قرمز آن شبیه نشانه ی قرمز این واژه است آن را زیر آن می چسباند.

آموزش نشانه ن با شعر

شعری را مانند نمونه انتخاب کرده و با همراهی دانش آموزان میخوانیم.

ما دو نفر برادر                     غیر آخروآخر

شکلی داریم خمیده             صدا داریم کشیده

دو شکل خوشگل داریم         یک نقطه در دل داریم

دراول نان هستیم                در آخر باران هستیم

در زنگ نوشتاری

,نشانه را نوشته و از بچه ها میخواهیم تا جلو آمده و نشانه را بنوییسند.سپس به عنوان مثال کلمه ی نانوا را نوشته و از آنها میخواهیم تا به آن دقت کنند و صداکشی و هجا بندی اش کنند.


:: امتیاز: نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

:: بازدید : 21
:: ارسال شده در: فارسی , نحوه تدریس نشانه های فارسی اول ,

نویسنده
نویسنده : اکبری
تاریخ : [پنجشنبه 02 شهريور 1396 ] [ 13:13]
تاریخ

 

آموزش نشانه و

 

http://rozup.ir/view/2910715/21312.jpg

 

http://rozup.ir/view/2910716/IMG_7173.jpg

 

 

نحوه تدریس نشانه ی او - و

وسایل مورد نیاز: داستان میوه های غمگین - کاربرگ میوه ها چوب بستنی - چسب نواری - کتاب درسی - لوحه ی آموزشی یا پاورپوینت - فلش کارت - جدول الفبا نشانه های مقوایی آا - بـ ب اََد مـ م- سـ س- او و

ایجاد انگیزه: پس از سالم و احوالپرسی داستان میوه های غمگین را برای بچه ها تعریف کنید. کارگروهی و تلفیق با درس علوم، هنر و ریاضی: از دانش آموزان بپرسید داستان راجع به چه بود؟ میوه هایی که غمگین بودند.

چرا میوه ها غمگین بودند؟

زیرا مردم آن ها را نیم خورده روانه ی زباله دانی کرده بودند .  

نام چند میوه در داستان آمده بود؟ چه میوه هایی؟

5 تا گالبی آلو هلو سیب خیار

 از دانش آموزان بخواهید 5 را با چوب خط و عدد نشان دهند. نام چند میوه ی دیگر را بگویید. خربزه هندوانه انار انگور زردآلو

در چه فصلی از سال میوه های بیشتری وجود دارد؟ تابستان

 میوه ها چگونه به وجود می آیند؟ با کاشتن دانه ی هر میوه درخت آن رشد می کند و درخت شکوفه می دهد و شکوفه ها کم کم به میوه تبدیل می شود و می رسد

. چه کسانی برای به وجود آمدن میوه ها زحمت می کشند؟ باغبانان و کشاورزان

 قبل از خوردن میوه ها باید چه کرد؟ میوه ها را باید شست و ضد عفونی کرد و با دست های تمیز خورد.

چه کسی این میوه های خوش مزه را آفریده است؟ خدای خوب و مهربان

برای تشکر از خدا و قدردانی از باغبانان چه باید بکنیم؟

 باید میوه ها را به درستی مصرف کنیم و اسراف نکنیم .  

یک کاربرگ میوه به هر گروه بدهید تا میوه را رنگ کنند و درباره ی اسم و مزه و رنگ و شکل آن گفتگو کنند. سپس برگه های خود را روی چوب بستنی بچسبانند. یکی از دانش آموزان یا خودتان نقش خریدار را بازی کنید و از هر گروه میوه ها را خریداری کنید. )پس از آموزش نشانه دانش آموزان نشانه ی )و( را در نام میوه ها پیدا کرده و رنگ کنند.(

از کار های دانش آموزان نمایشگاه درست کنید. ارائه ی درس: لوحه ی درس را نصب کنید یا از پاورپوینت استفاده کنید. دانش آموزان با دقت در تصویر داستان کوتاهی درباره ی آن بگویند. تصویر خوانی ، کلی خوانی: از دانش آموزان بخواهید کلمات و متن را با توجه به نشانه ها ابتدا فردی سپس گروهی بخوانند. برای توضیح کلمه ی او چند مثال بزنید. مثال بابا آمد او به من دست داد. مادر در آشپزخانه بود او من را صدا کرد. منظور کلمه ی او را در جمله ها بپرسید. آموزش نشانه:

فلش کارت های درس را بین گروه ها پخش کنید و از دانش آموزان بخواهید با توجه به تصویر کلمات را بخوانند ، با آن کلمه جمله بسازند و به صدا و جای نشانه ی قرمز توجه کنند. جدولی شبیه زیر رسم کنید و با عالمتی قراردادی مکان قرار گرفتن هر نشانه را مشخص کنید. هر گروه با توجه به مکان قرار گرفتن نشانه ی قرمز فلش کارت خود را در جدول قرار دهد و شبیه آن را بنویسد. دانش آموزان را هدایت کنید تا دریابند که او در اول با و در وسط و آخر کلمه ها فرق دارد. سپس آن ها را هدایت کنید تا برای نشانه ها اسم بگذارند. طریقه ی نوشتن او - و را به درستی آموزش بدهید. از شعرهای مرتبط برای جذابیت بیشتر استفاده کنید. این نشانه باالی خط زمینه نوشته می شود و تو پر است. به خاصیت و اشاره کنید که چون دستش روی خط دراز نیست یک دوست دیگر )نشانه ی دیگر( نباید دست او را بگیرد. در جدول الفبا کارت نشانه ی او- و را در جای خود قرار دهید.

جدول دوستی ها: جدولی مانند زیر رسم کرده یا در صورت آماده بودن آن را نصب کنید. صامت های خوانده شده را در جای مناسب بنویسید. با اشاره ی دست و آهنگین آن ها را با هم ترکیب کنید و از دانش آموزان بخواهید برای هر کدام مثال بزنند. با کمک نشانه های مقوایی از دانش آموزان بخواهید کلمه های بو بود بَد بو بوم - سو سوددود مو موم را درست کنند و در دفتر خود تمرین کنند.

 

کاربرگ های گروهی

 

 

http://rozup.ir/view/2910783/123131312.jpg

http://rozup.ir/view/2910785/11111222231.jpg

 


:: امتیاز: نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

:: بازدید : 29
:: ارسال شده در: فارسی , نحوه تدریس نشانه های فارسی اول ,

نویسنده
نویسنده : اکبری
تاریخ : [شنبه 28 مرداد 1396 ] [ 13:41]
تاریخ
آخرین مطالب ارسالی
تدریس خصوصی اول دبستان تاریخ : چهارشنبه 26 دی 1397
پیک تابستانه اول دبستان تاریخ : یکشنبه 13 مرداد 1398
تکلیف نشانه های فارسی تاریخ : یکشنبه 28 بهمن 1397
داستان های شهرک الفبا تاریخ : شنبه 27 بهمن 1397
نحوه تدریس نشانه های اول دبستان تاریخ : شنبه 27 بهمن 1397
آموزش نشانه ص تاریخ : دوشنبه 22 بهمن 1397
آموزش نشانه غ تاریخ : دوشنبه 22 بهمن 1397
تکلیف هفتگی اول دبستان تاریخ : سه شنبه 02 بهمن 1397
کانال تلگرام اول دبستان تاریخ : دوشنبه 01 بهمن 1397
آموزش نشانه گ تاریخ : دوشنبه 01 بهمن 1397
کاربرگ فارسی اول دبستان تاریخ : دوشنبه 01 بهمن 1397
اختلالات یادگیری در املا تاریخ : دوشنبه 01 بهمن 1397
پیک نشانه و تاریخ : چهارشنبه 19 دی 1397
پیک نشانه ت تاریخ : چهارشنبه 19 دی 1397
تکلیف نشانه ی تاریخ : دوشنبه 10 دی 1397
تکلیف نشانه ی خوا تاریخ : دوشنبه 10 دی 1397
آموزش نشانه خ تاریخ : دوشنبه 03 دی 1397
آموزش نشانه ف تاریخ : چهارشنبه 07 آذر 1397
تکلیف نشانه د تاریخ : دوشنبه 16 مهر 1397
پیک نشانه د تاریخ : سه شنبه 16 مرداد 1397
آموزش نشانه ز تاریخ : شنبه 23 تیر 1397
دیکته نشانه غ کلاس اول دبستان تاریخ : شنبه 23 تیر 1397
آموزش نشانه ر تاریخ : جمعه 22 تیر 1397
کتاب راهنمای سوادآموزی تاریخ : سه شنبه 19 تیر 1397
آموزش نشانه ی ﺳ ، س تاریخ : دوشنبه 18 تیر 1397
آموزش نشانه ت تاریخ : پنجشنبه 14 تیر 1397
آموزش نشانه ط تاریخ : چهارشنبه 13 تیر 1397
سایت اول دبستان تاریخ : سه شنبه 12 تیر 1397
آموزش نشانه ض تاریخ : دوشنبه 11 تیر 1397
آموزش نشانه ذ تاریخ : جمعه 08 تیر 1397
صفحات سایت
Search Engine Submission - AddMe
user
progress عضو شويد

نام کاربری :
رمز عبور :

progress فراموشی رمز عبور؟

progress عضویت سریع
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی : * کد امنیتیبارگزاری مجدد
آمار مطالب آمار مطالب
کل مطالب کل مطالب : 163
کل نظرات کل نظرات : 0
آمار کاربران آمار کاربران
افراد آنلاین افراد آنلاین : 2
تعداد اعضا تعداد اعضا : 9

کاربران آنلاین کاربران آنلاین

آمار بازدید آمار بازدید
بازدید امروز بازدید امروز : 443
باردید دیروز باردید دیروز : 210
ورودی امروز گوگل ورودی امروز گوگل : 9
ورودی گوگل دیروز ورودی گوگل دیروز : 9
بازدید هفته بازدید هفته : 869
بازدید ماه بازدید ماه : 4,543
بازدید سال بازدید سال : 50,909
بازدید کلی بازدید کلی : 155,985

اطلاعات شما اطلاعات شما
آِ ی پیآِ ی پی : 35.175.191.150
مرورگر مرورگر :
سیستم عامل سیستم عامل :
RSS

Powered By
Rozblog.Com
Translate : RojPix.ir

نایت اسکین