-
دوشنبه 30 تیر 1399
-
14:58
-
325 بازدید
چگونه مراکز مطالعه را بدون وقفه مدیریت می کنید؟
شما هیجان زده هستید که مراکز مطالعه خود را در کلاس درس خود راه اندازی کنید و قصد دارید از آنها در طول زمان آموزشی گروه کوچک خود استفاده کنید. اما چگونه میتوانید اطمینان حاصل کنید که دانشآموزان بر سر کار باقی میمانند و از وقفه اجتناب میکنند؟
با چند نکته و ترفند ساده، راه اندازی مراکز مطالعه با وقفه های کمتر را می توان به راحتی انجام داد!
چگونه مراکز مطالعه را بدون وقفه مدیریت می کنید؟
4 استراتژی ساده وجود دارد:
تعداد دانش آموزان را محدود کنید
از تایمر استفاده کنید
مدیران مراکز آموزشی را تعیین کنید
علائم دستی را به دانش آموزان آموزش دهید.
بیایید به این چهار راهبرد ساده برای استفاده در زمان مرکز سوادآموزی نگاهی عمیقتر بیندازیم که دانشآموزان را در کار نگه میدارد و به شما امکان میدهد در گروههای کوچک سر میز مطالعه خود کار کنید.
محدود کردن تعداد دانش آموزان
یکی از بهترین راهها برای مدیریت ایستگاههای خود و جلوگیری از وقفه در طول آموزش خواندن گروهی کوچک، محدود کردن تعداد دانشآموزان در هر مرکز مطالعه است. هر چه تعداد دانش آموزان ابتدایی بیشتری در هر ایستگاه داشته باشید، مشکلات بیشتری ممکن است رخ دهد. اگر گروه بزرگی از دانشآموزان دارید که با هم کار میکنند، ممکن است با هم مشاجره، قاطی کردن یا فریب دادن داشته باشید.
یکی از بهترین روش ها این است که گروه های خود را با حداکثر 4 دانش آموز در هر مرکز کلاس کوچک نگه دارید. در اتاقم متوجه شدم که حتی چهار دانش آموز خیلی زیاد هستند. اغلب اوقات سطح سر و صدا با 4 کودک افزایش مییابد، بنابراین من در نهایت مراکز مطالعهام را تنها به 1 یا 2 دانشآموز در یک زمان محدود کردم. این کار باعث کاهش سر و صدا، مشکلات و وقفه های زمانی که دانش آموزان روی فعالیت های سوادآموزی کار می کردند، کاهش یافت.
از تایمر استفاده کنید
"معلم من تمام کردم. من باید الان چه کار کنم؟" اگر مدت زمان زیادی در کلاس درس بوده اید، این سوال را یکی دو بار در حرفه خود شنیده اید. هیچ چیز آزاردهندهتر از این نیست که در میانه آموزش گروه کوچک خود باشید، فقط زمانی که دانشآموزی به شما بگوید که کارش تمام شده است یا بخواهد بداند که در مراکز خواندن چقدر زمان باقی مانده است، او را قطع کند.
این مهم است که دانش آموزان متوجه شوند که باید برای مدت زمان مشخصی در ایستگاه های سوادآموزی یا وظایف مستقل خود بمانند. زمان مناسب برای عکاسی حدود 15-20 دقیقه است. این زمان برای شما کافی است تا بتوانید یک درس خوب در گروه کوچک خود داشته باشید و زمان مناسبی برای کار بقیه کلاس در مراکز خواندن مستقل خود داشته باشید.
اطمینان حاصل کنید که مراکز مطالعه شما فعالیت های سوادآموزی کافی دارند تا دانش آموزان را حداقل 15 تا 20 دقیقه درگیر خود نگه دارند. مواد متنوعی داشته باشند که بتوانند از آنها استفاده کنند و حداقل 3-4 بازی و فعالیت داشته باشند.
یک راه سرگرم کننده برای کمک به دانش آموزان در دانستن مدت زمانی که باید در مراکز مطالعه خود بمانند، استفاده از یک تایمر روی تخته است. در اینجا می توانید چند تایمر آنلاین سرگرم کننده پیدا کنید. تایمر خود را برای 15 تا 20 دقیقه تنظیم کنید و به دانش آموزان بگویید که باید تمام مدت در ایستگاه سوادآموزی خود بمانند بدون اینکه حرف شما را قطع کنند.
دانش آموزان می توانند با سرعت خود کار کنند و در عین حال مراقب زمان باشند. این نه تنها به آنها کمک میکند تا روی کار خود متمرکز بمانند، بلکه به آنها اجازه میدهد تا بدانند که چقدر دیگر باید روی فعالیتهایشان کار کنند. وقتی فقط کمی از زمان باقی مانده است، می توانید سریع اعلام کنید که به زودی زمان تغییر مراکز مطالعه فرا خواهد رسید.
مدیران مراکز آموزشی
راه دیگر برای جلوگیری از ایجاد وقفه در گروههای کوچک آموزشی و گروههای خواندن، تعیین یک مدیر مرکز یادگیری برای هر یک از مراکز سوادآموزی کلاس اول شماست. مدیران چندین مسئولیت مختلف از جمله کمک به سایر دانش آموزان در صورت نیاز در زمان گروه کوچک دارند. می توانید در هر مرکز تابلوهایی مانند این را با نام یا عکس مدیر آویزان کنید تا همه دانش آموزان بدانند مدیر هر مرکز مطالعه کیست.
هر چند وقت یکبار باید مدیران هر مرکز مطالعه را عوض کنید؟ من پیشنهاد می کنم همین مدیران را حداقل برای 9 هفته نگه دارید. این کار باعث صرفه جویی در وقت شما می شود و دانش آموزان با تغییر مداوم مدیران در مراکز مختلف گیج نمی شوند. در اینجا چند شغل برای مدیران مراکز آموزشی شما آورده شده است:
مرکز نوشتن - مدادها را تیز کنید، در صورت نیاز کاغذ را جایگزین کنید
مراکز فونیکس - مطمئن شوید که تمام قطعات بازی دست نخورده هستند، حروف مغناطیسی را سازماندهی کنید، برگه ها را جایگزین کنید
مرکز کار کلمات- به دانشآموزان کمک کنید اگر بازی را نمیفهمند، برگهها را جایگزین کنید، مدادها را تیز کنید
مرکز فناوری - به دانش آموزان کمک کنید تا به برنامه های مختلف وارد شوند، رایانه ها را در پایان بلوک خواندن خود خاموش کنید
هنگام انتخاب مدیران مختلف، مطمئن شوید که دانش آموزانی را انتخاب کنید که توانایی انجام کار را دارند. مدیران مسئول خواهند بود که مطمئن شوند مرکز مطالعه آنها تمام لوازم مورد نیاز را دارد. آنها می توانند هر روز بررسی کنند که آیا نیاز به تعویض کاغذ، مداد رنگی یا مداد دارند یا خیر. مدیران مراکز آموزشی همچنین ایستگاه های سوادآموزی خود را در پایان وقت مرکز خواندن مرتب خواهند کرد.
در نهایت، دانشآموزانی را انتخاب کنید که میدانند چگونه وظایف را در هر مرکز خواندن انجام دهند. اگر دانشآموزی مشکل دارد یا نیاز به کمک دارد، میتواند از مدیر ایستگاه خود بخواهد که به او کمک کند تا اینکه در طول آموزش گروه کوچک شما را قطع کند. این یک فرصت عالی برای تشویق استقلال دانشآموزان در مراکز سوادآموزی کلاس اول و یکی از راههای آسان برای محدود کردن وقفهها در زمان گروهی کوچک است.
علامت های دست
در یک دنیای عالی، دانشآموزان بیصدا در مراکز خواندن کار میکنند و هرگز نیازی به قطع سخنان معلم ندارند. اما همه ما می دانیم که هرگز در مهدکودک یا کلاس اول کلاس اینطور نیست. شرایط اضطراری در مواقعی به وجود میآیند، بهویژه وقتی صحبت از استراحت میشود.
دریافتم که بهترین راه برای جلوگیری از وقفه و اجازه دادن به دانشآموزان برای خروج از کلاس ، آموزش علائم دستی به دانشآموزان است. هنگامی که معلم مشغول صحبت یا کار با دانش آموزان دیگر است، می توان از سیگنال های دستی استفاده کرد.
ما چند علامت دست مختلف داشتیم که در کلاس درس خود استفاده می کردیم. اگر دانش آموزان نیاز به استفاده از سرویس بهداشتی داشتند، بی سر و صدا به سمت میز گروه کوچک من می رفتند و دو انگشت خود را روی هم می گذاشتند (🤞🏼). این نماد دستشویی بود و من به سادگی می توانستم سرم را تکان دهم، بله، و آنها می توانستند در راه باشند. دانش آموز مجبور نبود حرفی بزند و من می توانستم بدون از دست دادن به کار با گروه کوچکم ادامه دهم.
علامت دست دیگری که استفاده کردیم برای نوشیدن آب بود. آنها به سادگی یک انگشت را روی لب های خود گذاشتند و من می دانستم که آنها درخواست نوشیدنی می کنند (🤫). هنگامی که در حال تدریس یک درس گروهی روی فرش، در حین آموزش گروهی کوچک یا در حین آزمایش هستید، از سیگنال های دستی استفاده کنید. در ابتدای سال به دانشآموزان سیگنالهای مختلف دست خود را آموزش دهید و سپس یک نمودار لنگر بسازید که در صورت لزوم میتوانند به آن مراجعه کنند.