تدریس خصوصی اول دبستان

تدریس خصوصی اول دبستان توسط دبیران رسمی آموزش و پرورش، با کمترین هزینه بهترین معلم خصوصی را به منزل شما میفرستیم

براي اطلاع از آپدیت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود

جستجوگر پیشرفته



تدریس خصوصی اول ابتدایی


تدریس خصوصی اول ابتدایی



 

 

 در عدم پاسخگویی با شماره ی زیر تماس بگیرید

 

09127637414

 

آخرین ارسال های انجمن

روش های نوین تدریس سوادآموزان

 

یک آموزشیار باید با انواع روشهای تدریس آشنا باشد وبداند در کدام موقعیت آموزشی از کدام روش تدریس استفاده کند تا بیشترین تاثیر را در سواد آموز داشته باشد . این روشها باید بر اساس هدفها ی درس   علائق وتجارب فراگیران انتخاب گردد   آشنا نبودن به روشهای یاد دهی یادگیری وانجام صحیح آن در کلاس درس یکی از مشکلاتی است که ممکن است در حین تدریس آموزشیار را دچار سردرگمی کند استفاده از روشهای تدریس فعال وهمگام ساختن سواد آموز با آموزشیار در امر تدریس در جذب ونگهداری سواد آموز موثر است این مقاله آشنایی با روشهای یادگیری مشارکتی است که با توجه به اظهارات وتجربیات آموزشیاران بیشترین کاربرد وتاثیر را در کلاسهای سواد اموزی دارد هدف این مقاله آشنای بیشتر با اجرای این روشها برای آموزشیاران می باشد  .

1-  
روش پرسش وپاسخ

در این روش که در اکثر کلاسهای سواد اموزی به عنوان یکی از روشهای یاد دهی یادگیری مشارکتی استفاده می شود آموزشیار با طرح سوال مخاطبین خود را به تفکر درباره مفهومی جدید یا بیان مطلبی  تشویق می کند در این روش فراگیر تلاش می کند تا با کوشش های ذهنی خود از سمت مجهول به معلوم حرکت کند وظیفه آموزشیار این است که با سوالهای برنامه ریزی شده فعالیت ذهنی سواد آموز را در مسیر مطالب ومفاهیم جدید قرار دهد وآنها را هدایت کند این روش برای مرور مطالبی که فراگیران قبلا آموخته باشند ،یا ارزشیابی آموزشیار از میزان درک سواد آموزان وپرورش قدرت تفکر آنان بسیار موثر می باشد

طرح سوال از نکات کلیدی درس در کلاس وپاسخ به آنها توسط فراگیران سبب می شود که آنها نکات اصلی را زودتر فرا گرفته  وبه خاطر بسپارند

آنچه در این روش آموزشیار باید به آن توجه داشته باشد این است که طرح سوال باید با توجه به زمینه های علمی فراگیران واقعیت های روز ، نیازها و دید گاه های بومی به گونه ای طراحی گردد که باعث ایجاد انگیزه در سواد آموز شود

-2 
روش بحث گروهی

روش بحث گروهی وپرسش وپاسخ از روشهای هستند که بنا به اظهارات اکثر آموزشیاران مراکز یادگیری محلی  به عنوان بهترین  رو شهای تدریس مشارکتی می توان در کلاسهای در سواد آموزی  به خصوص گروههای پیگیر از آنها استفاده کرد

در این روش فراگیران ومخاطبان نسبت به موضوعی خاص که از سوی آموزشیار مطرح گردیده ومورد علاقه آنان است بحث وگفت وگو می شود در این روش آموزشیار می تواند ازبین مخاطبان خود وبنا به شناخت وتوانائییهای سواد اموزان خود از موضوع مطرح شده یک نفر را به عنوان رهبر گروه برای هدایت گروه انتخاب نماید آموزشیار در این روش فقط زمانی صحبت می کند که بحث از مسیر اصلی خود خارج شود آموزشیار باید به سواد اموز اجازه دهد تا دیده ها ،شنیده ها وتجربیات خود را  از موضوع مطرح شده برای گروه به طور کامل بیان کند ودر پایان با جمع بندی نظرات اصلی به ارزشیابی از کار خود بپردازند  در روش بحث گروهی افراد به صورت دایره می نشینند  تا علاوه بر ارتباط کلامی ارتباط دیداری به صورت مستقیم نیز داشته باشند

 

1-  
یادگیری از طریق  همیاری

در روش یادگیری از طریق همیاری باید به موارد زیر توجه داشت

  1-
در این روش ابتدا باید گروها که تشکیل شده از افراد با توانائیهای واطلاعات گوناگون هستند شکل بگیرد تفاوت افراد در گروه باعث یادگیری بیشتر می شود

2-
در مرحله دوم مطالب درسی ومطالبی که نیاز به توضیح دارد  از سوی آموزشیار ارائه می گردد

3-
در در این مرحله به گروهها اجازه داده می شود تا به فعالیتهایی که از سوی آموزشیار در اختیار آنان قرار داده شده تمرین کنند آموزشیار نیز با حضور در گروهها به راهنمایی آنان می پردازد

4-
درمرحله بعد کار گروهها توسط اعضای گروههای دیگر مورد نقد وبررسی قرار می گیرد

5 –
در آخرین مرحله که مرحله ارزشیابی است  کار گروهها مورد ارزشیابی قرار می گیرد  حتی اموزشیار می تواند از گروهها بخواهد که کار خود را مورد ارزشیابی قرار دهند .

 

2-  
روش بارش مغزی

دراین روش آموزشیار با طرح سوال یا مسئله به همه مخاطبان خود در کلاس اجازه تفکر داده وتا پایان کار کسی حق صحبت وگفت گو به منظور تبادل اطلاعات را ندارد در این روش آموزشیار باید از همه سواد آموزان بخواهد تا نظرات خود را اعلام کنند . چون وقتی تعداد جوابها بیشتر باشد انتخاب نظرات درست  وپیشنهادهایی با کیفیت بالا بیشتر  است در این روش اعضا با شنیدن نظرات دیگر همکلاسی های خود می توانند نظرات اولیه خود را تغییر ونظرات بهتر خود را اعلام کنند

آموزشیار در این روش نقش مهمی دارد او بدون اینکه مطلبی را تائید یا تکذیب کند به جمع آوری عقاید ونظرات می پردازد


:: امتیاز: نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 1

:: بازدید : 22

:: مطالب مرتبط: کانال تلگرام اول دبستان , آموزش نشانه گ , کاربرگ فارسی اول دبستان , تکلیف نشانه ی , تکلیف نشانه ی خوا , آموزش نشانه خ , تکلیف نشانه د , تکلیف نشانه تشدید , تکلیف نشانه ی اُ -ُ , تکالیف همگام با کتاب ریاضی اول دبستان ,
نویسنده
نویسنده : اکبری
تاریخ : [پنجشنبه 31 خرداد 1397 ] [ 14:3]
تاریخ
ارسال نظر برای این مطلب

نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتیرفرش کد امنیتی
آخرین مطالب ارسالی
تدریس خصوصی اول دبستان تاریخ : چهارشنبه 26 دی 1397
تکلیف نشانه های فارسی تاریخ : یکشنبه 28 بهمن 1397
نحوه تدریس نشانه های اول دبستان تاریخ : شنبه 27 بهمن 1397
آموزش نشانه ص تاریخ : دوشنبه 22 بهمن 1397
آموزش نشانه غ تاریخ : دوشنبه 22 بهمن 1397
تکلیف هفتگی اول دبستان تاریخ : سه شنبه 02 بهمن 1397
کانال تلگرام اول دبستان تاریخ : دوشنبه 01 بهمن 1397
آموزش نشانه گ تاریخ : دوشنبه 01 بهمن 1397
کاربرگ فارسی اول دبستان تاریخ : دوشنبه 01 بهمن 1397
اختلالات یادگیری در املا تاریخ : دوشنبه 01 بهمن 1397
پیک نشانه و تاریخ : چهارشنبه 19 دی 1397
پیک نشانه ت تاریخ : چهارشنبه 19 دی 1397
تکلیف نشانه ی تاریخ : دوشنبه 10 دی 1397
تکلیف نشانه ی خوا تاریخ : دوشنبه 10 دی 1397
آموزش نشانه خ تاریخ : دوشنبه 03 دی 1397
آموزش نشانه ف تاریخ : چهارشنبه 07 آذر 1397
تکلیف نشانه د تاریخ : دوشنبه 16 مهر 1397
پیک نشانه د تاریخ : سه شنبه 16 مرداد 1397
آموزش نشانه ز تاریخ : شنبه 23 تیر 1397
دیکته نشانه غ کلاس اول دبستان تاریخ : شنبه 23 تیر 1397
آموزش نشانه ر تاریخ : جمعه 22 تیر 1397
کتاب راهنمای سوادآموزی تاریخ : سه شنبه 19 تیر 1397
نحوه تدریس نشانه س تاریخ : دوشنبه 18 تیر 1397
آموزش نشانه ت تاریخ : پنجشنبه 14 تیر 1397
آموزش نشانه ط تاریخ : چهارشنبه 13 تیر 1397
سایت اول دبستان تاریخ : سه شنبه 12 تیر 1397
آموزش نشانه ض تاریخ : دوشنبه 11 تیر 1397
آموزش نشانه ذ تاریخ : جمعه 08 تیر 1397
آموزش نشانه س تاریخ : شنبه 02 تیر 1397
آموزش نشانه م تاریخ : شنبه 02 تیر 1397
Search Engine Submission - AddMe
user
progress عضو شويد

نام کاربری :
رمز عبور :

progress فراموشی رمز عبور؟

progress عضویت سریع
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی : * کد امنیتیبارگزاری مجدد
ریاضی
علوم
آزمون های عملکردی
تکالیف هفتگی
کاربرگ
پیک آدینه
مقالات آموزشی
نمونه سوال
آمار مطالب آمار مطالب
کل مطالب کل مطالب : 138
کل نظرات کل نظرات : 0
آمار کاربران آمار کاربران
افراد آنلاین افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا تعداد اعضا : 9

کاربران آنلاین کاربران آنلاین

آمار بازدید آمار بازدید
بازدید امروز بازدید امروز : 189
باردید دیروز باردید دیروز : 174
ورودی امروز گوگل ورودی امروز گوگل : 5
ورودی گوگل دیروز ورودی گوگل دیروز : 18
بازدید هفته بازدید هفته : 363
بازدید ماه بازدید ماه : 3,769
بازدید سال بازدید سال : 36,902
بازدید کلی بازدید کلی : 141,978

اطلاعات شما اطلاعات شما
آِ ی پیآِ ی پی : 3.92.28.84
مرورگر مرورگر :
سیستم عامل سیستم عامل :
RSS

Powered By
Rozblog.Com
Translate : RojPix.ir

نایت اسکین