-
سه شنبه 25 خرداد 1400
-
11:57
-
238 بازدید
دانش آموزان خود را بشناسید
مجموعه ای از معلم های رسمی آموزش و پرورش ، معلم های مدارس غیر انتفاعی ، تیزهوشان در مدرس خوب حضور دارند.
ادامهمدرس خوب با همه معلم ها مصاحبهی حضوری داشته است. از همه معلم ها تصاویر مدارک آنها دریافت شده است.
ادامهمعلم های مدرس خوب، نسبت به سایر معلم ها با رزومه بهتر و مشابه، قیمت مناسب تری دریافت می کنند.
ادامهمعلم اول تنها سایتی است که به صورت تخصصی در زمینه تدریس خصوصی، آموزش و تولید محتوای آموزشی پایه اول ابتدایی فعالیت دارد.
ادامهمشاوره و پشتیبانی رایگان دانش آموز توسط مشاوران حرفه ای و با تجربه پایه اول ابتدایی و پيگيري مستمر درسي ونظارت بر پيشرفت تحصيلي تا اتمام سال تحصیلی جاری
ادامهدانش آموزان خود را بشناسید
معلمان موفق فرصت هایی را برای حرکت و بازی فراهم می کنند
ارتقا خلاقیت و اکتشاف دانش آموزان اول دبستان
خلاقیت و اکتشاف را ارتقا دهید
معلمان موفق خلاقیت و کاوش را در دانش آموزان خود تشویق می کنند. در سالهای اولیه تحصیل کودک، پرورش عشق به یادگیری و پرورش تخیل ضروری است.
معلمان کلاس اول می توانند با تکنیک های مختلف خلاقیت را در دانش آموزان خود تشویق کنند.
با ترویج خلاقیت و کاوش در کلاس درس، معلمان کلاس اول می توانند دانش آموزان خود را برای موفقیت آماده کنند.
راهبرد پرسشگری برای دانش آموزان اول
معلمان موفق از راهبردهای پرسشگری استفاده می کنند
و هر حوزه ای را که ممکن است نیاز به توضیح بیشتری داشته باشد، شناسایی کنند.
علاوه بر این، از پرسشگری می توان برای تشویق تفکر انتقادی و خلاقیت استفاده کرد.
پرسشهای مؤثر همچنین تفکر درجه بالاتر و حل مسئله را تشویق میکند.
هنگامی که پرسش به طور موثر مورد استفاده قرار گیرد، میتواند به دانشآموزان کمک کند تا مهارتهای مهمی را توسعه دهند که هم در داخل و هم در خارج از کلاس به آنها کمک میکند.
آموزش دانش آموزان را متمایز کنید
هیچ دو دانش آموز شبیه هم نیستند. این امر به ویژه در کلاس اول ابتدایی، جایی که دانشآموزان تازه سفر تحصیلی خود را آغاز میکنند، صادق است.
در نتیجه، معلمان موفق کلاس اول، آموزش را متمایز می کنند تا اطمینان حاصل شود که همه دانش آموزان فرصتی برای یادگیری دارند.
یا می تواند به معنای اصلاح طرح درس برای ارائه پشتیبانی یا چالش اضافی بسته به نیاز کلاس باشد. با تمایز آموزش، معلمان می توانند اطمینان حاصل کنند که هر دانش آموز شانس موفقیت دارد.
پرورش استقلال دانش آموزان اول دبستان
معلمان موفق استقلال دانش آموزان را پرورش می دهند

این بدان معناست که به بچه ها آموزش دهید که چگونه از وسایل و فضای شخصی خود مراقبت کنند، چگونه زمان و منابع خود را مدیریت کنند و چگونه در صورت نیاز کمک بخواهند.
به منظور تشویق خودانگیختگی، خودتنظیمی و خودکارآمدی در دانشآموزان، معلم باید محیطی را که در آن دانشآموز از مستقل بودن احساس راحتی کند، ترویج و تشویق کند.
یکی از بهترین راه ها برای انجام این کار این است که کلاس درس را به گونه ای تنظیم کنید که برای بچه ها مناسب باشد و کاوش را ترویج کند.
مراکز ریاضی و سوادآموزی میتوانند فضای امنی را برای تمرین دانشآموزان فراهم کنند که با اجازه دادن به دانشآموزان برای انتخاب فعالیتی که میخواهند در آن شرکت کنند، استقلال را ارتقا میدهد.
برای یادگیری نحوه شروع کار با مراکز در کلاس خود به اینجا بروید.
اضافه کردن بازی به کلاس درس اول
بسیاری از مردم بر این باورند که بازی ها جایی در کلاس ندارند. با این حال، بازیها در واقع میتوانند یک ابزار یادگیری ارزشمند، بهویژه برای کودکان خردسال باشند. بازی ها به کودکان کمک می کند تا مفاهیم مهم تحصیلی را به شیوه ای سرگرم کننده و جذاب یاد بگیرند. آنها همچنین همکاری و کار گروهی را ترویج می کنند. علاوه بر این، بازیها میتوانند از فعالیتهای سنتیتر مانند سخنرانیها و کتابهای کار، استراحت بسیار لازم را فراهم کنند.
البته همه بازیها برابر نیستند. مهم است که بازی هایی را انتخاب کنید که برای گروه سنی مناسب باشد و با برنامه درسی همخوانی داشته باشد. بازی ها را می توان برای آموزش طیف گسترده ای از مفاهیم و مهارت ها، از حروف الفبا گرفته تا جمع استفاده کرد. و از آنجایی که بازیها لذتبخش هستند، به جذب دانشآموزان و ایجاد انگیزه نیز کمک میکنند. برای مثال، در کلاس اول، دانشآموزان ممکن است با انجام یک بازی درباره منظومه شمسی بیاموزند که در آن سیارات را با ویژگیهایشان شناسایی میکنند. یا ممکن است با انجام یک بازی مرتب سازی با انواع مختلف زباله، اهمیت بازیافت را بیاموزند. با گنجاندن بازیهای بیشتر در کلاس، میتوانیم فرصتهایی را برای دانشآموزان فراهم کنیم تا به روشی سرگرمکننده و جذاب یاد بگیرند.
چرا بازی در کلاس مهم است؟
بازی رایگان در مقابل بازی ساختاریافته در کلاس درس
چگونه مراکز مطالعه را بدون وقفه مدیریت می کنید؟
شما هیجان زده هستید که مراکز مطالعه خود را در کلاس درس خود راه اندازی کنید و قصد دارید از آنها در طول زمان آموزشی گروه کوچک خود استفاده کنید. اما چگونه میتوانید اطمینان حاصل کنید که دانشآموزان بر سر کار باقی میمانند و از وقفه اجتناب میکنند؟
با چند نکته و ترفند ساده، راه اندازی مراکز مطالعه با وقفه های کمتر را می توان به راحتی انجام داد!
چگونه مراکز مطالعه را بدون وقفه مدیریت می کنید؟
4 استراتژی ساده وجود دارد:
تعداد دانش آموزان را محدود کنید
از تایمر استفاده کنید
مدیران مراکز آموزشی را تعیین کنید
علائم دستی را به دانش آموزان آموزش دهید.
بیایید به این چهار راهبرد ساده برای استفاده در زمان مرکز سوادآموزی نگاهی عمیقتر بیندازیم که دانشآموزان را در کار نگه میدارد و به شما امکان میدهد در گروههای کوچک سر میز مطالعه خود کار کنید.
محدود کردن تعداد دانش آموزان
یکی از بهترین راهها برای مدیریت ایستگاههای خود و جلوگیری از وقفه در طول آموزش خواندن گروهی کوچک، محدود کردن تعداد دانشآموزان در هر مرکز مطالعه است. هر چه تعداد دانش آموزان ابتدایی بیشتری در هر ایستگاه داشته باشید، مشکلات بیشتری ممکن است رخ دهد. اگر گروه بزرگی از دانشآموزان دارید که با هم کار میکنند، ممکن است با هم مشاجره، قاطی کردن یا فریب دادن داشته باشید.
یکی از بهترین روش ها این است که گروه های خود را با حداکثر 4 دانش آموز در هر مرکز کلاس کوچک نگه دارید. در اتاقم متوجه شدم که حتی چهار دانش آموز خیلی زیاد هستند. اغلب اوقات سطح سر و صدا با 4 کودک افزایش مییابد، بنابراین من در نهایت مراکز مطالعهام را تنها به 1 یا 2 دانشآموز در یک زمان محدود کردم. این کار باعث کاهش سر و صدا، مشکلات و وقفه های زمانی که دانش آموزان روی فعالیت های سوادآموزی کار می کردند، کاهش یافت.
از تایمر استفاده کنید
"معلم من تمام کردم. من باید الان چه کار کنم؟" اگر مدت زمان زیادی در کلاس درس بوده اید، این سوال را یکی دو بار در حرفه خود شنیده اید. هیچ چیز آزاردهندهتر از این نیست که در میانه آموزش گروه کوچک خود باشید، فقط زمانی که دانشآموزی به شما بگوید که کارش تمام شده است یا بخواهد بداند که در مراکز خواندن چقدر زمان باقی مانده است، او را قطع کند.
این مهم است که دانش آموزان متوجه شوند که باید برای مدت زمان مشخصی در ایستگاه های سوادآموزی یا وظایف مستقل خود بمانند. زمان مناسب برای عکاسی حدود 15-20 دقیقه است. این زمان برای شما کافی است تا بتوانید یک درس خوب در گروه کوچک خود داشته باشید و زمان مناسبی برای کار بقیه کلاس در مراکز خواندن مستقل خود داشته باشید.
اطمینان حاصل کنید که مراکز مطالعه شما فعالیت های سوادآموزی کافی دارند تا دانش آموزان را حداقل 15 تا 20 دقیقه درگیر خود نگه دارند. مواد متنوعی داشته باشند که بتوانند از آنها استفاده کنند و حداقل 3-4 بازی و فعالیت داشته باشند.
یک راه سرگرم کننده برای کمک به دانش آموزان در دانستن مدت زمانی که باید در مراکز مطالعه خود بمانند، استفاده از یک تایمر روی تخته است. در اینجا می توانید چند تایمر آنلاین سرگرم کننده پیدا کنید. تایمر خود را برای 15 تا 20 دقیقه تنظیم کنید و به دانش آموزان بگویید که باید تمام مدت در ایستگاه سوادآموزی خود بمانند بدون اینکه حرف شما را قطع کنند.
دانش آموزان می توانند با سرعت خود کار کنند و در عین حال مراقب زمان باشند. این نه تنها به آنها کمک میکند تا روی کار خود متمرکز بمانند، بلکه به آنها اجازه میدهد تا بدانند که چقدر دیگر باید روی فعالیتهایشان کار کنند. وقتی فقط کمی از زمان باقی مانده است، می توانید سریع اعلام کنید که به زودی زمان تغییر مراکز مطالعه فرا خواهد رسید.
مدیران مراکز آموزشی
راه دیگر برای جلوگیری از ایجاد وقفه در گروههای کوچک آموزشی و گروههای خواندن، تعیین یک مدیر مرکز یادگیری برای هر یک از مراکز سوادآموزی کلاس اول شماست. مدیران چندین مسئولیت مختلف از جمله کمک به سایر دانش آموزان در صورت نیاز در زمان گروه کوچک دارند. می توانید در هر مرکز تابلوهایی مانند این را با نام یا عکس مدیر آویزان کنید تا همه دانش آموزان بدانند مدیر هر مرکز مطالعه کیست.
هر چند وقت یکبار باید مدیران هر مرکز مطالعه را عوض کنید؟ من پیشنهاد می کنم همین مدیران را حداقل برای 9 هفته نگه دارید. این کار باعث صرفه جویی در وقت شما می شود و دانش آموزان با تغییر مداوم مدیران در مراکز مختلف گیج نمی شوند. در اینجا چند شغل برای مدیران مراکز آموزشی شما آورده شده است:
مرکز نوشتن - مدادها را تیز کنید، در صورت نیاز کاغذ را جایگزین کنید
مراکز فونیکس - مطمئن شوید که تمام قطعات بازی دست نخورده هستند، حروف مغناطیسی را سازماندهی کنید، برگه ها را جایگزین کنید
مرکز کار کلمات- به دانشآموزان کمک کنید اگر بازی را نمیفهمند، برگهها را جایگزین کنید، مدادها را تیز کنید
مرکز فناوری - به دانش آموزان کمک کنید تا به برنامه های مختلف وارد شوند، رایانه ها را در پایان بلوک خواندن خود خاموش کنید
هنگام انتخاب مدیران مختلف، مطمئن شوید که دانش آموزانی را انتخاب کنید که توانایی انجام کار را دارند. مدیران مسئول خواهند بود که مطمئن شوند مرکز مطالعه آنها تمام لوازم مورد نیاز را دارد. آنها می توانند هر روز بررسی کنند که آیا نیاز به تعویض کاغذ، مداد رنگی یا مداد دارند یا خیر. مدیران مراکز آموزشی همچنین ایستگاه های سوادآموزی خود را در پایان وقت مرکز خواندن مرتب خواهند کرد.
در نهایت، دانشآموزانی را انتخاب کنید که میدانند چگونه وظایف را در هر مرکز خواندن انجام دهند. اگر دانشآموزی مشکل دارد یا نیاز به کمک دارد، میتواند از مدیر ایستگاه خود بخواهد که به او کمک کند تا اینکه در طول آموزش گروه کوچک شما را قطع کند. این یک فرصت عالی برای تشویق استقلال دانشآموزان در مراکز سوادآموزی کلاس اول و یکی از راههای آسان برای محدود کردن وقفهها در زمان گروهی کوچک است.
علامت های دست
در یک دنیای عالی، دانشآموزان بیصدا در مراکز خواندن کار میکنند و هرگز نیازی به قطع سخنان معلم ندارند. اما همه ما می دانیم که هرگز در مهدکودک یا کلاس اول کلاس اینطور نیست. شرایط اضطراری در مواقعی به وجود میآیند، بهویژه وقتی صحبت از استراحت میشود.
دریافتم که بهترین راه برای جلوگیری از وقفه و اجازه دادن به دانشآموزان برای خروج از کلاس ، آموزش علائم دستی به دانشآموزان است. هنگامی که معلم مشغول صحبت یا کار با دانش آموزان دیگر است، می توان از سیگنال های دستی استفاده کرد.
ما چند علامت دست مختلف داشتیم که در کلاس درس خود استفاده می کردیم. اگر دانش آموزان نیاز به استفاده از سرویس بهداشتی داشتند، بی سر و صدا به سمت میز گروه کوچک من می رفتند و دو انگشت خود را روی هم می گذاشتند (🤞🏼). این نماد دستشویی بود و من به سادگی می توانستم سرم را تکان دهم، بله، و آنها می توانستند در راه باشند. دانش آموز مجبور نبود حرفی بزند و من می توانستم بدون از دست دادن به کار با گروه کوچکم ادامه دهم.
علامت دست دیگری که استفاده کردیم برای نوشیدن آب بود. آنها به سادگی یک انگشت را روی لب های خود گذاشتند و من می دانستم که آنها درخواست نوشیدنی می کنند (🤫). هنگامی که در حال تدریس یک درس گروهی روی فرش، در حین آموزش گروهی کوچک یا در حین آزمایش هستید، از سیگنال های دستی استفاده کنید. در ابتدای سال به دانشآموزان سیگنالهای مختلف دست خود را آموزش دهید و سپس یک نمودار لنگر بسازید که در صورت لزوم میتوانند به آن مراجعه کنند.
برقراری ارتباط با دانش آموزان کلاس اول
با دانش آموزان خود ارتباط برقرار کنید
ایجاد روابط معنادار با دانشآموزان یکی از مهمترین گامهایی است که معلم کلاس اول میتواند برای تضمین سالی موفق بردارد. برای مؤثر بودن، این روابط باید بر پایه اعتماد و احترام متقابل بنا شود.
اول، مهم است که هر دانش آموز را به عنوان یک فرد بشناسیم. علایق آنها چیست؟ چگونه آنها بهتر یاد می گیرند؟ آنها برای موفقیت به چه نوع حمایتی نیاز دارند؟ هنگامی که درک خوبی از دانش آموزان خود دارید، می توانید شروع به ایجاد روابط مثبت با آنها کنید.
این به معنای ایجاد یک محیط امن و پرورشی است که در آن همه احساس می کنند عضوی از یک تیم هستند. همچنین به معنای در دسترس بودن و نزدیک بودن است، به طوری که دانش آموزان احساس راحتی می کنند که با سؤالات یا نگرانی ها به سراغ شما بیایند.
آموزشگاه مدرس خوب با بیش از 12 سال تجربه در زمینه تدریس خصوصی و مشاوره تحصیلی با همکاری اساتید دانشگاه، دبیران رسمی آموزش و پرورش و مشاوران تحصیلی متخصص در زمینه تدریس و مشاوره تحصیلی با جدیدترین متد های آموزشی آماده ارائه خدمات به شما معلمان ، والدین و دانش آموزان گرامی می باشد.
متن کاملتجربه متفاوت در شیوه یادگیری با مدرسان مجرب و جزوات طراحی شده با جدیدترین روش های تدریس
تعیین سطح بصورت آزمون های شفاهی و کتبی برای شناخت پایه علمی و خصوصیات فردی دانش آموز صورت می گیرد
برگزاری آزمون های هدفدار منظم به منظور اطمینان از رفع مشکلات دانش آموز (ارایه کارنامه از روند تحصیلی به اولیا(
کاربرگ های متناسب با هرجلسه تدریس از طریق واتس آپ برای والدین ارسال می گردد
مدرس اول دبستان
مدرس کلاس اول
مدرس اول دبستان
مدرس سوادآموزی
مدرس اول دبستان و سوادآموزی
مدرس پیش دبستانی و کلاس اول
مدرس پیش دبستانی واول دبستان
مدرس اول دبستان و سوادآموزی
مدرس اول دبستان
مدرس کلاس اول
مدرس سوادآموزی
مدرس اول دبستان
مدرس اول دبستان
مدرس کلاس اول و سوادآموزی
مدرس اول دبستان
مدرس اول دبستان
سوال های بسیاری از هزینه تدریس خصوصی مقطع ابتدایی پرسیده می شود. خیلی از خانواده ها با سختی مطالب و روش جدید مقطع ابتدایی تا حدودی آشنایی دارند.
متن کاملآموزش دوره ی خصوصی نهضت سواد آموزی شامل دوره های مقدماتی ، تکمیلی و پایانی به صورت تضمینی توسط دبیران مجرب خانم و آقا ویژه گروه سنی ۷ الی ۸۵ سال آقا و خانم در کلیه مناطق تهران.
متن کاملكارل راجرز يكي از محققان مسايل آموزشي معتقد است : معلم بايد كودك را بپذيرد ، هر چند كه نمي تواند رفتار او را بپذيرد . تغيير رفتار ، يكي از تدابير حاصل از يافته هاي علم روانشناسي
متن کاملاز آنجا که بخش قابل توجهی از ساختار روانی و شخصیت فردی و اجتماعی انسان، در کلاس اول ابتدایی شکل می گیرد. باید در انتخاب آموزگاران پایه اول، حساسیت و دقت بیشتری به خرج داده شود
متن کامل