-
جمعه 22 تیر 1397
-
23:13
-
3447 بازدید
آموزش نشانه ر
1- فراهم کردن وسایل مورد نیاز از قبل شامل: پلی کپی مار (نمونه ای در فایل پیوست آمده است) به تعداد گروه ها- نخ کاموا - کارت های 5×5 به تعداد دانش آموزان -پاورپوینت نشانه - فلش کارت ها ی درس-کارت های ترکیبات و نشانه ها - جدول الفبا ی کلاس- جدول الفبای رنگ کردنی -کتاب درسی
2- خواندن چیستان مار برای ایجاد انگیزه:
کیم؟ چیم؟
به شکل یک قطارم نیش و سر و دم دارم
پوست تنم نرم و لیز تند می رم و سینه خیز
میرم دراز و باریک توی سوراخ تاریک
به هر چیزی می زنم نیش صدای من فیش و فیش
پر از نقش و نگارم حیف که دست و پا ندارم
(اقتباس از شعر مصطفی رحماندوست با اندکی تغییرات)
3-توزیع پلی کپی مار و بیان یک الگو برای رنگ آمیزی بدن مار(تلفیق با ریاضی)
4-رنگ آمیزی و برش مار توسط گروه ها
5-صحبت درباره ی مار نحوه ی راه رفتن، غذا، پوشش بدن، محل زندگی و ...(تلفیق با علوم)
6-نصب کاردستی بچه ها در کلاس و تشکیل نمایشگاه
7-فعالیت های کار با کتاب درسی و معرفی نشانه
8-شعر معرفی نشانه ( با آهنگ تولد مبارک خوانده شود)
آموزش نشانه ر با شعر
دوباره دوباره اومده یک نشونه صدایش قشنگه تو یادمون می مونه
فقط یه شکلی داره پیش ما موندگاره کلمات زیادی برایمون میاره
یه ابر سیاهی اومده تو آسمون می باره می باره از اون چک چک بارون
بیا چترتو بردار باهم بریم تو کوچه با این صدا دوست بشو بخور کیک و کلوچه
حالا بگو عزیزم که ر با ا چی میشه؟ را را را را را را را را را را را......
حالا بگو بچه جون که ر با اَ چی میشه؟ رَ رَ رَ رَ رَ رَ رَ رَ رَ رَ رَ.........
حالا بگو دخترم(پسرم) که ر با و چی میشه؟ رو رو رو رو رو رو رو رو رو رو ...
9-بعد از ترکیب نشانه با صامت های خوانده شده کارتهای کوچک بین بچه ها توزیع می شود تا کلماتی را که نشانه ی ر دارد در آن بنویسند و سپس زیر مار گروه خود نصب کنند.
آموزش نشانه ر